Over dit event
De huidige uitdagingen in de zorg – druk op de kosten, roosters en bemensing – vragen om creatieve en innovatieve oplossingen. Hoe blijft u fris en scherp en draagt u creatiekracht over op uw team?
Tijdens de Masterclass Innovatief Denken krijgt u in één dag gereedschappen om uw denkvermogen uit te breiden, te versterken én vanuit andere invalshoeken te blijven kijken. Aan de hand van bewezen en gecertificeerde methoden gaat u met inspirerende trainers actief aan de slag in kleine groepen.
Aan het einde van deze dag:
- Laat u vastgeroeste denkpatronen achter u
- Weet u innovatiekansen te creëren, óók in een stroperige omgeving
- Kunt u out én in the box denken
- Krijgt u in 10 minuten tijd 100 nieuwe ideeën en acties om het innovatievermogen te versterken van uw team, afdeling of organisatie
Informatie
Masterclass
Datum
12 juni 2020
Locatie
De ReeHorst, Ede
Tarief
- Commercieel tarief
- € 999,-
- Regulier tarief
- € 599,-
- Vroegboektarief
- € 499,-
Sprekers
Cor Noltee
Gijs Blaisse
Prof. dr. Jeff Gaspersz
Voor wie?
De Masterclass Innovatief denken is bestemd voor bestuurders, managers, leidinggevenden en overige geïnteresseerden in diverse sectoren (gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, politiek, onderwijs en het bedrijfsleven).
De masterclass biedt u
- De methode om zowel creatief OutBox te leren denken als creatief InBox te leren denken
- Drie wegen tot het ontdekken van innovatiekansen en het versterken van innovatievermogen
- Praktische adviezen, wat gaat u dan morgen anders doen?
Studiebelasting
Het programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
TIP!
Bij uw inschrijving ontvangt u gratis het nieuwste boek van Jeff Gaspersz: Zo ontdek je kansen voor innovatie (t.w.v. 19,95)
Op het podium
De beste Academie sprekers geven tips, praktische tools en voorbeelden waarmee u direct aan de slag kan.
Programma
In dit onderdeel leer je de theorie van Design Thinking. Je maakt kennis met verschillende methodes om je te verbinden met mensen met als doel er achter te komen wat ze bezig of juist tegen houdt. Je leert dat deze inzichten de basis vormen voor het inzetten van je creatief vermogen waardoor je meer waarde en originaliteit in je ideeën kunt stoppen. De lecture sluit af met een aantal praktische voorbeelden van hoe je de ideeën tot leven kunt brengen en feedback kunt verzamelen om je prototypes (DialoogDingen) te verbeteren.
Wat zijn de kleine acties met een positief effect op het innovatievermogen van uw onderneming? Hoe past u dat toe in uw eigen team en in de organisatie? Creatief denken doe je niet om het creatief denken, maar om er innovatiekansen mee te ontdekken.
Wat leert u tijdens deze presentatie?
- Versterk als manager, professional of ondernemer uw kansgerichte, innovatie mindset en dat van uw medewerkers
- Drie wegen tot het ontdekken van innovatiekansen en het versterken van innovatievermogen
- Praktische adviezen: Wat gaat u dan morgen anders doen?
Aan het einde van de presentatie is nog tijd gereserveerd voor een ‘call to action’: Jeff zal met de deelnemers een connected thinking sessie organiseren die in 10 minuten minimaal 100 ideeën en acties oplevert voor het versterken van het innovatievermogen en het kwaliteitsmanagement.
Buiten de gebaande paden leren denken, nieuwe ideeën genereren, vanuit andere invalshoeken naar een probleem kijken. Tijdens dit onderdeel gaat Gijs Blaisse in op de theorie van het creatief denken en geeft hij antwoord op de vraag of u creatief geboren wordt of dat u creativiteit ook kunt ontwikkelen. Ook zal er geoefend worden met een aantal Creatieve Denk-technieken.
In dit onderdeel van het programma gaan we concreet aan de slag met creatief denken en gaan de deelnemers met behulp van de TotalBrainBox-methode nieuwe ideeën en oplossingen bedenken voor verschillende concrete problemen in hun organisatie. Denk aan het personeelstekort, meer tijd creëren voor de patiënt/cliënt of medewerkers stimuleren zich meer te ontwikkelen.
Met de TotalBrainBox-methode kunt u zowel leren creatief OutBox te leren denken (out of the box denken) als creatief InBox te leren denken. Het is daarom zowel geschikt voor associatieve, vrije denkers als voor mensen die logisch denken.
Wat zijn de kleine acties met een positief effect op het innovatievermogen van uw onderneming? Hoe past u dat toe in uw eigen team en in de organisatie? Creatief denken doe je niet om het creatief denken, maar om er innovatiekansen mee te ontdekken.
Wat leert u tijdens deze presentatie?
- Versterk als manager, professional of ondernemer uw kansgerichte, innovatie mindset en dat van uw medewerkers
- Drie wegen tot het ontdekken van innovatiekansen en het versterken van innovatievermogen
- Praktische adviezen: Wat gaat u dan morgen anders doen?
Aan het einde van de presentatie is nog tijd gereserveerd voor een ‘call to action’: Jeff zal met de deelnemers een connected thinking sessie organiseren die in 10 minuten minimaal 100 ideeën en acties oplevert voor het versterken van het innovatievermogen en het kwaliteitsmanagement.
In dit onderdeel leer je de theorie van Design Thinking. Je maakt kennis met verschillende methodes om je te verbinden met mensen met als doel er achter te komen wat ze bezig of juist tegen houdt. Je leert dat deze inzichten de basis vormen voor het inzetten van je creatief vermogen waardoor je meer waarde en originaliteit in je ideeën kunt stoppen. De lecture sluit af met een aantal praktische voorbeelden van hoe je de ideeën tot leven kunt brengen en feedback kunt verzamelen om je prototypes (DialoogDingen) te verbeteren.
Buiten de gebaande paden leren denken, nieuwe ideeën genereren, vanuit andere invalshoeken naar een probleem kijken. Tijdens dit onderdeel gaat Gijs Blaisse in op de theorie van het creatief denken en geeft hij antwoord op de vraag of u creatief geboren wordt of dat u creativiteit ook kunt ontwikkelen. Ook zal er geoefend worden met een aantal Creatieve Denk-technieken.
In dit onderdeel van het programma gaan we concreet aan de slag met creatief denken en gaan de deelnemers met behulp van de TotalBrainBox-methode nieuwe ideeën en oplossingen bedenken voor verschillende concrete problemen in hun organisatie. Denk aan het personeelstekort, meer tijd creëren voor de patiënt/cliënt of medewerkers stimuleren zich meer te ontwikkelen.
Met de TotalBrainBox-methode kunt u zowel leren creatief OutBox te leren denken (out of the box denken) als creatief InBox te leren denken. Het is daarom zowel geschikt voor associatieve, vrije denkers als voor mensen die logisch denken.
Bent u klaar voor
INNOVATIEF DENKEN?
Schrijf u snel en eenvoudig in
Profiteer van de vroegboekkorting
De eerste 50 deelnemers krijgen €100,- korting per persoon.
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met yefke.patiwael@bsl.nl
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden