Corona update: deze masterclass gaat fysiek door
Volgens de richtlijnen van de overheid en het RIVM wordt u bij deelname aan deze fysieke masterclass gevraagd om een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve coronatest te laten zien. Dit kan heel makkelijk met de CoronaCheck-app. De meest gestelde vragen vindt u hier: FAQ
Over dit event
U wilt als teammanager dat professionals hun verantwoordelijkheid nemen en elkaar feedback geven, in plaats naar elkaar wijzen en de boel tegenwerken. Door collega’s op een goede manier te confronteren, maakt u ruimte vrij voor betere samenwerking en nieuwe ideeën.
Waarom is aanspreken dan toch zo lastig?
Wanneer kiest u voor welke confrontatiemethode? Hoe doet u dat op een goede manier? En hoe ondersteunt u uw medewerkers hetzelfde te doen zodat u een duurzame aanspreekcultuur creëert?
Tijdens de masterclass leert u:
- Praktisch toepasbare oplossingen voor een duurzame aanspreekcultuur
- Inzichten om het feedbackproces in uw team te doorgronden en te beïnvloeden
- Oefeningen die helpen belemmerende patronen te doorbreken
- Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt
Meld u nu aan voor de masterclass De kracht van confrontatie en leer het innovatief vermogen van uw organisatie te versterken.
Informatie
Masterclass
Datum
21 december 2021
Locatie
Van der Valk, Utrecht
Tarief
- Standaardtarief
- € 699,-
- Vroegboektarief
- € 599,-
- Groepstarief (3)
- € 599,-
Sprekers
Jan de Vuijst
Jan Hille Noordhof
Froukje Weidema
Kjell Lutz
Voor wie?
Bestuurders, managers, leidinggevenden, professionals en overige geïnteresseerden in de volgende branches en sectoren: gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, politiek, onderwijs en het bedrijfsleven.
Accreditatie
Deze masterclass is geaccrediteerd voor vijf punten door Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN) in de Algemene Scholing Cluster 1, 2 en 3.
De masterclass biedt u
- Praktisch toepasbare oplossingen voor een duurzame aanspreekcultuur
- Het feedbackproces in uw team doorgronden en beïnvloeden
- Hoe u het functioneel conflict gebruikt om verandering te veroorzaken
- Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt
Studiebelasting
Het programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
Inclusief
Het boekenpakket
De kracht van confrontatie van Jan de Vuijst
en Waarom zeggen we niet wat we vinden? En wat daaraan te doen van Jan Hille Noordhof
Hoog gewaardeerd
Deze masterclass wordt beoordeeld met een 8,4!
‘Deze dag gaf mij de bemoediging om daadwerkelijk te doen wat ik soms zou willen doen, maar niet durf.’ Oud-deelnemer over de masterclass
Deelnemers
over de masterclass De kracht van confrontatie
Programma
Bang niet meer aardig gevonden te worden, angst voor een slechte beoordeling, of geen zin hebben in ruzie… Slechts enkele verklaringen waarom het bijna onmogelijk is van uw mensen te vragen elkaar aan te spreken op gedrag. Maar uiteindelijk willen we wel allemaal dat onze collega’s hun afspraken nakomen en dat iedereen eerlijk zegt wat hij vindt en doet wat-ie zegt. Toch houden we vaak onze mond. Hoe komt dat? En nog veel belangrijker: Hoe zorg je ervoor dat we wel gaan zeggen wat we vinden?
Aan de hand van een praktisch model belicht Jan Hille Noordhof de vier aspecten die bepalen of we ons uitspreken: macht, cultuur, vaardigheden en psychologie. Hij geeft praktische tips en technieken waarmee u ook in uw organisatie kunt werken aan een veilige en open aanspreekcultuur. Want als medewerkers kunnen zeggen wat ze vinden, komen innovaties en verbeteringen sneller tot stand en wordt het werk ook nog een stuk leuker.
Gehoord in de wandelgangen: “Gezeur en gezever met die collega’s, daar heb ik dus écht geen zin in….”
Ruis, emotioneel reageren, aannames, praten óver in plaats van mét anderen creëren vaak verstoringen in de samenwerking. Confrontatie, reflectie en feedback zorgen dat de lucht wordt geklaard en er ruimte is voor samenwerking en innovatie. Maar welke vormen van confrontatie of feedback kunt u inzetten om de communicatie en het teamresultaat te stimuleren en vooral vast te houden? En wat is psychologische veiligheid?
Iemand aanspreken of confronteren roept vaak onbewuste patronen op: patronen van harmonie willen bewaren, aardig gevonden willen worden, niet volledig durven laten zien en zeggen wat je wil.
Dialoog-expert Froukje Weidema zegt dat deze patronen ongemerkt in onze taal sluipen en dat zij ons belemmeren uit te spreken wat we precies bedoelen. Zuivere confrontatie, zonder ‘ruis’, zorgt voor onderling vertrouwen, soepele samenwerking en een openhartig werkklimaat.
Tijdens deze interactieve sessie maakt u kennis met de beginselen van ontvankelijk luisteren en suggestievrij vragen stellen.
U leert:
- horen en zien waar weerstanden en irritaties vandaan komen;
- welke rol ‘gelijk willen krijgen’ hierbij speelt;
- uw oordeel op te schorten, waardoor confrontaties zuiver zijn en de relatie behouden blijft.
Er zijn wel 50 manieren om dwars te liggen. En dus ook 50 kansen. Want onder al die vormen van weerstand liggen drijfveren die u kunt benutten om iets moois te creëren.
De vraag is hoe ú hiermee omgaat. Heeft u aandacht voor deze weerstand en drijfveren? Of houdt u vast aan de kaders, doelen en eisen die de organisatie stelt? En wat is de rol van u als manager, hoe kunt u zich bekwamen in ‘confrontatief leiderschap’?
Jan de Vuijst zegt dat we moeten leren ‘ruziemaken’ en de confrontatie aan durven gaan. Hij laat zien wat de rol van psychologische veiligheid hierbij is en hoe iedereen binnen de organisatie daaraan kan bijdragen. U leert op die manier te bouwen aan het vertrouwen van uw medewerkers en weerstand en conflicten tot iets positiefs ombuigen.
Afsluiting van de dag en laatste tips die u mee naar huis kunt nemen
Mogelijkheid om na te praten met andere deelnemers of collega’s.
Bent u klaar voor
KRACHTIG CONFRONTEREN?
Schrijf u snel en eenvoudig in
Tarieven
€ 599,- p.p. btw vrij | Vroegboektarief 1e 30 deelnemers€ 699,- p.p. btw vrij | Standaardtarief
€ 599,- p.p. btw vrij | Groepstarief vanaf 3 deelnemers
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met hellen.dankers@bsl.nl
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden