Over dit event
In de naweeën van de coronacrisis, wilt u uw mensen weer motiveren voor nieuwe organisatiedoelen en nieuwe werkwijzen. Maar u heeft uw medewerkers al zoveel gevraagd. Hoe neemt u hen dan toch mee en maakt u de verbinding, als de werkdruk onveranderd hoog is en de capaciteit schaars?
Simpelweg, door verhalen te delen.
Want: de beste leiders verstaan de kunst van goed luisteren en bouwen met de kracht van verhalen aan teamgevoel, trots en verbinding.
- Wat maakt dat verhalen ons zo raken?
- Wat is het effect van goed luisteren en verhalen delen?
- Hoe zet u storytelling in, zonder dat het een ‘trucje’ wordt?
Dit is wat er nu nodig is. Meld u daarom aan voor deze unieke masterclass en leer van onze verhaalmeesters hoe u met de kracht van verhalen uw mensen weer kunt vasthouden, inspireren en motiveren.
Informatie
Datum
29 maart 2023
Locatie
Van der Valk, Utrecht
Tarief
- Vroegboektarief
- € 599,-
- Standaardtarief
- € 699,-
- Groepstarief (3)
- € 549,-
Sprekers
Gabriël Anthonio
Jan de Vuijst
Marjolijne Lewis
Annet Scheringa
Voor wie?
Bestuurders, managers, leidinggevenden, professionals en overige geïnteresseerden in de volgende branches en sectoren: gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, politiek, onderwijs en het bedrijfsleven.
U leert
- Waarom een goed verhaal meer duidelijk maakt dan een memo, rapport of tabel
- Narratieve technieken op de juiste manier toepassen en inzetten
- De kunst van ‘storylistening’: wat werkt wel en wat niet?
- Praktische handvatten om de ‘onderstroom’ en weerstanden bij uw mensen te beïnvloeden
Hoog gewaardeerd
Deze masterclass wordt beoordeeld met een 8,6!
Tip!
Kom samen met uw collega’s en ontvang €100,- korting p.p. (v.a. 3 personen).
Uniek programma
Het is nu tijd voor verhalen met impact dus mis deze kans niet om van dé verhalen experts te leren.
Deelnemers
over de masterclass De kracht van verhalen
Programma
Uw bestuur heeft besloten over te stappen op een andere manier van werken en vraagt u dit mee te delen aan uw team. Kort en duidelijk legt u uit wat de bedoeling is, de tekst van de mededeling is beschikbaar en op vergaderingen staat u stil bij de inhoud ervan. U voelt direct weerstand en ziet mensen vermoeid kijken: Weer iets nieuws erbij…
Jan de Vuijst is een meesterlijke verhalenverteller en weet alles over storytelling en de werking van het brein. Hij laat u zien wat goed luisteren naar verhalen en ze geloofwaardig vertellen oplevert in tijden van onrust en onzekerheid.
U leert:
- Wat het effect van krachtige verhalen is en welke toepassingen er zijn
- Technieken om uw verhaal te vormen, en welke ingrediënten daarbij essentieel zijn
- De drie voorwaarden die maken dat verhalen ons raken, zonder dat het een trucje wordt
Marjolijne Lewis is een ervaren bestuurder in de zorg en ziet veel mensen onnodig uitgeblust de zorg verlaten. Zij heeft geleerd dat juist het delen van verhalen over ‘waarom we dingen doen’ de grote motiverende factor is om te blijven. Maar hoe haalt u dat wat diep in mensen leeft naar boven?
U krijgt:
- Praktische voorbeelden om met verhalen verbinding te maken en het goede te doen
- Tips hoe u uw eigen levenservaringen en zielenroerselen meeneemt in verhalen
- Inzicht in het toepassen van storytellingtechnieken in de praktijk
Volgens expert Business Storytelling Annet Scheringa moet luisteren de permanente opdracht van een leider zijn. Zij schreef het boek Storylistening over hoe u verhalen uit de onderstroom van uw organisatie op het spoor komt en die vervolgens kunt inzetten om mensen te raken en in beweging te krijgen.
Want: wat drijft uw medewerkers nou echt? Waar lopen ze iedere dag tegenaan en hoe beïnvloeden deze ervaringen hun gedrag? Maar ook: Wat drijft u als leider? Hoe maakt u waar wat u van uw medewerkers vraagt en waar loopt u daarbij zelf tegenaan?
U leert:
- Wat systematisch luisteren en uw oordeel uitstellen u oplevert
- De vier fasen van luisteren als methode om bij de onderstroom te komen
- Organisatieverhalen te oogsten en de betekenis ervan te achterhalen
In ieder team zit een verhaal en zodra dat wordt gedeeld, voel je de onderstroom naar boven komen waardoor je mensen meekrijgt in een verandering. We gaan op zoek naar de zogenaamde ‘narratieve prikkelvraag’ om tot ‘dat dilemma, die worsteling, dat conflict, die ongewenste of onverwachte gebeurtenis’ te komen waardoor mensen weer in beweging komen.
In de waan van de dag, met de focus op doelen, cijfers en resultaten, lopen we onszelf en anderen geregeld voorbij. Dit leidt tot vervreemding, vermindering van het werkplezier met onnodige spanningen en soms zelfs oplopende conflicten tot gevolg. Veel medewerkers vragen zich af: waarom doe ik dit werk eigenlijk?
Om zich echt verbonden te voelen met de organisatie en met elkaar, is het volgens meesterverteller Gabriël Anthonio noodzakelijker dan ooit om stil te staan en op verhaal te komen. Storytelling is daarbij een onderschatte kracht, die als het goed en oprecht wordt ingezet bijdraagt aan meer waardecreatie en betere resultaten.
U leert:
- Welke invloed u heeft als leider door uitnodigend het krachtverhaal in de ander op te roepen
- Hoe u met uw team de kracht van verhalen vertellen kunt ervaren en toepassen
- De principes van verhalen die raken en leiden tot betere samenwerking en resultaten
Wilt u ook weten
hoe u met de kracht van verhalen kunt raken en verbinden?
Schrijf u snel en eenvoudig in
Tarieven
€ 599,- p.p. btw vrij | Vroegboektarief 1e 30 deelnemers€ 699,- p.p. btw vrij | Standaardtarief
€ 549,- p.p. btw vrij | Collegatarief vanaf 3 deelnemers
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met hellen.dankers@bsl.nl.
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden