Wilt u uw organisatie heruitvinden, opnieuw op de kaart zetten of verder laten groeien? Dan is creatief en innovatief denken dé onderscheidende factor.
Staat u ervoor open om een frisse wind door uw brein te laten waaien? Bent u op zoek naar instrumenten om tot nieuwe invalshoeken en verrassende visies te komen? Dan is dit de masterclass voor u.
Ontwikkel een neus voor kansrijke initiatieven
Tijdens de masterclass Innovatief denken op 20 mei krijgt u tools om uw denk- en ideekracht te vergroten. Door te spelen met perspectieven, door waarde en originaliteit toe te voegen aan uw ideeën en door de ‘triple diamant-strategie in te zetten. U krijgt diverse methoden aangereikt om tot nieuwe ideeën te komen, waaronder Design Thinking, TotalBrainBox, waarde confrontatie mix, omdenken en de denkcirkel.
The next step
Dit programma geeft u niet alleen nieuwe kennis en ideeën, maar helpt u ook bij ’the next step’. Hoe gaat u het geleerde implementeren in uw organisatie? Welke concrete dingen kunt u morgen anders doen?
Aan het eind van deze dag:
- Staan uw brein en focus weer op scherp
- Denkt u in mogelijkheden in plaats van beperkingen
- Ziet u eerder kansrijke mogelijkheden en oplossingen
- Kunt u uw inlevingsvermogen inzetten voor meer creativiteit
- Kunt u uitzoomen en met de juiste denkstrategieën weer inzoomen op hoe het anders en beter kan
“Wat is het meest waardevolle dat deelnemers leren op deze dag?“
Het meest waardevolle is dat deelnemers ruimer gaan denken. En dat ze er vertrouwen in krijgen dat dat mogelijk is. Ze ervaren op deze dag in alle oefeningen hoe je daarmee concrete resultaten boekt: ze komen met ideeën waar ze anders nooit op waren gekomen.
Informatie
Masterclass
Datum
20 mei 2022
Locatie
Landgoed Zonheuvel, Doorn
Tarief
- Vroegboektarief
- € 599,-
- Regulier tarief
- € 699,-
- Teamtarief (v.a. 3p)
- € 549,-
- Commercieel tarief
- € 999,-
Cor Noltee
Joeri van Dongen
Jeff Gaspersz
Jeroen Busscher
Trainers van Inspiration Company
Opent nieuwe deuren
Extra
Als deelnemer heeft u invloed op het programma. De inhoud van de dag wordt namelijk toegespitst op uw belangrijkste issues. Wij vragen u om deze in te sturen, voorafgaand aan de masterclass. Een aantal hiervan behandelen we tijdens de dag zelf.
Voor wie?
De masterclass Innovatief denken is bestemd voor bestuurders, managers, leidinggevenden en overige geïnteresseerden in diverse sectoren.
TIP!
Bij uw inschrijving ontvangt u gratis het nieuwste boek van Jeff Gaspersz: Zo ontdek je kansen voor innovatie (t.w.v. 19,95).
Programma
Design Thinking is een mensgerichte ontwerpaanpak waarin u anders kijkt naar de complexe uitdagingen van vandaag. Een ontwerp aanpak waarbij de mens centraal staat:
- Eerst staat de verbinding met de gebruiker centraal
- Vervolgens leert u uw oordeel uit te stellen
- Denkt u in mogelijkheden
- En leert u van de uitprobeersels die u test op de gebruikers
Een speelse en stapsgewijze aanpak om een huidige situatie te transformeren in een gewenste situatie. Inclusief praktische voorbeelden, o.a. uit de zorg
Tijdens dit onderdeel gaat Joeri van Dongen in op de theorie van het creatief denken en geeft hij antwoord op de vraag of u creatief geboren wordt of dat u creativiteit ook kunt ontwikkelen. Ook zal er geoefend worden met een aantal Creatieve Denk-technieken.
U leert:
- Buiten de gebaande paden leren denken
- Nieuwe ideeën genereren
- Vanuit andere invalshoeken naar een probleem kijken.
In dit onderdeel van het programma gaan we concreet aan de slag met creatief denken en gaan de deelnemers met behulp van de TotalBrainBox-methode nieuwe ideeën en oplossingen bedenken voor verschillende concrete problemen in hun organisatie.
Problemen die wij eerder behandeld hebben zijn:
- Werkdruk en tijdstekort voor innovatie
- Het versnellen van vernieuwing in een logge organisatie
- Personeel: Hoe trek ik de juiste mensen, houd ik iedereen binnen én ook nog eens fit to perform?
- Veel tijd kwijt zijn aan administratie en andere taken, minder tijd voor de cliënt.
- Arbeidsmarkt problematiek versus de toenemende zorgvraag
De TotalBrainBox-methode is een uniek denksysteem van out of the box denken, dat voor iedereen toegankelijk is en dat op elke situatie kan worden toegepast.
Nu de nieuwe ideeën gecreëerd zijn, wilt u natuurlijk het beste idee in uw organisatie zien te krijgen. De vertaling van ideeën naar de daadwerkelijke praktijk is best lastig! Lang niet alle organisaties zijn er op ingericht om creativiteit daadwerkelijk om te zetten in innovatie. Tijdens dit onderdeel gaat Jeroen Busscher met deelnemers aan de slag met het vraagstuk: Hoe kunt u met een goed idee als vertrekpunt tot concrete acties komen?
- Het allereerste waar een goed concept aan moet voldoen.
- Respect voor de ontwerpcriteria: hoe banale zaken ons idee kunnen verpesten.
- Laveren tussen vernieuwing en herkenning, over het referentiekader van onze doelgroep.
- Het stakeholderslandschap in zicht, welke spelers maken of breken uw idee?
- De kracht van co-creatie
Wat zijn de kleine acties met een positief effect op het innovatievermogen van uw onderneming? Hoe past u dat toe in uw eigen team en in de organisatie? Creatief denken doe je niet om het creatief denken, maar om er innovatiekansen mee te ontdekken.
Wat leert u tijdens deze presentatie?
- Versterk uw kansgerichte, innovatie mindset en dat van uw medewerkers
- Welke 3 wegen tot het ontdekken van innovatiekansen en het versterken van innovatievermogen leiden
- Praktische adviezen: wat gaat u morgen concreet anders doen?
Aan het einde van de presentatie is nog tijd gereserveerd voor een ‘call to action’: Jeff zal met u een connected thinking sessie organiseren die in 10 minuten minimaal 100 ideeën en acties oplevert voor het versterken van het innovatievermogen en het kwaliteitsmanagement.
Deze masterclass werd beoordeeld met een 8,1!
Wat zeggen deelnemers
over deze masterclass?
Bent u klaar voor
INNOVATIEF DENKEN?
Uitverkocht
Vroegboektarief: 599,-- Regulier tarief: 699,-
- Teamtarief (v.a. 3 pers.): 549,- p.p
- Commercieel tarief: 999,-
*voor de eerste 30 deelnemers
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met yefke.patiwael@bsl.nl
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden