Over dit event
Merkt u ook dat u constant moet trekken en sleuren aan uw medewerkers, of medewerkers die ‘ja’ zeggen maar ‘nee’ doen? Snakt u naar medewerkers die eigenaarschap nemen? Krijgt u de neiging om te micromanagen, om te voorkomen dat alles in de soep loopt?
Om eigenaarschap in uw team te vergroten helpt het om uw medewerkers goed te begrijpen in hun gedrag en in te schatten waar mogelijke verbeterpunten liggen. Zodat u uw team een grotere verantwoordelijkheid kunt geven met als doel een groter zelfoplossend vermogen. Topsprekers geven u in 1 dag de juiste inzichten, zodat u de randvoorwaarden voor succesvol leiderschap leert en weet hoe u mensen stimuleert tot het nemen van verantwoordelijkheid.
Uw resultaat na deze masterclass? U kunt een team bouwen met eigenaarschap, waarin:
- mensen elkaar vertrouwen en goed samenwerken
- een proactieve en oplossingsgerichte houding ontstaat
- de professionaliteit van het team wordt vergroot
- de relatie met elkaar en met de patiënt/cliënt/klant wordt versterkt
- mensen zelf leiderschap tonen en verantwoordelijkheid nemen
Meld u aan en krijg een boek naar keuze cadeau:
- Zet de patiënt op 2 – Zorg voor anderen begint bij jezelf, Niek Van Den Adel
- Superkrachten – Creëer eigenaarschap en laat je organisatie werken, Martine Veeger
- Handboek Eigenaarschap ontwikkelen bij anderen, Frans Wijngaarden
- De oplossingenmachine Van moeten naar willen, Wouter Hart, Thom Verheggen
Tip: Komt u met collega’s? Dan profiteert u van €200,- korting per persoon!
Meld u aan
Informatie
Masterclass
Datum
8 februari 2024
Locatie
Carlton President Hotel, Utrecht
Tarief
- Vroegboektarief t/m 1 dec
- € 599
- Groepstarief va 3p
- € 499
- Standaard tarief
- € 699
Programma
Een van de eerste stappen om wendbaar en veerkrachtig om te gaan met drukte en verandering, is om een stap terug te doen. Het is aan de manager om een omgeving te creëren waarin mensen verantwoordelijkheid kunnen nemen. Pas daarna kun je leidinggeven aan verandering.
Geeft u uw medewerkers de ruimte om te doen waar ze goed in zijn, zingeving te voelen en goed voor zichzelf te zorgen. En hoe krijgt u medewerkers die zelf leiderschap tonen, ondanks de hoge werkdruk?
Tijdens dit onderdeel worden de randvoorwaarden om leidinggeven tot een succes te maken, besproken aan de hand van de 6 v’s: visie, verwachtingenmanagement, vertrouwen, vragen stellen, voortdurende ontwikkeling, verbinding.
Als medewerkers niet in beweging komen, geeft u dan nog wel leiding zoals u wilt? Of gaat u dan trekken en sleuren? Trekt u misschien zelf de kar, zodat resultaten worden behaald? Krijgt u de neiging om te micromanagen, om te voorkomen dat alles in de soep loopt? Snakt u naar medewerkers die eigenaarschap nemen voor de doelen die u wilt bereiken?
Verwacht geen inhoudelijke lezing, maar een interactieve sessie waarin uw vragen worden beantwoord en situaties uit de zorgpraktijk in scène worden gezet. Zo ziet u hoe kleine aanpassingen in het gedrag van een leidinggevende ervoor zorgen dat anderen meer eigenaarschap nemen.
Sturen, organiseren, tot resultaten komen, leren van en in de praktijk: dat is in uw eentje gewoon lastig. Dus hoe kunt eigenaarschap stimuleren binnen uw team?
Aanspreken op resultaten is het meest krachtige instrument om de resultaten in uw organisatie te verbeteren. Ieder moment dat u als leidinggevende constateert dat het gerealiseerde resultaat afwijkt van het verwachte resultaat heeft u een unieke kans voor groei in handen. Deze unieke kans is het Management Moment van de Waarheid. Een kans die u niet aan u voorbij mag laten gaan.
We kennen allemaal het belang van intrinsieke motivatie en het voelen van ruimte en vertrouwen. Maar in de praktijk ontstaan er steeds weer regels, een gevoel van moeten of zelfs wantrouwen. Hoe komt dat toch?
In deze lezing is Thom Verheggen een belangrijke oorzaak op het spoor: De Oplossingenmachine! Thom laat op pijnlijk confronterende én vrolijke wijze zien, hoe in ieder van ons vier rollen zitten die maken dat zowel thuis als op het werk die oplossingenmachine veel te hard aan staat. Wat de negatieve effecten daarvan zijn en hoe dat anders kan. Op weg naar een cultuur van verantwoordelijkheid waarin niet moeten, maar willen het professionele uitgangspunt is.
Sprekers
Niek van den Adel
Frans Wijngaarden
Martine Veeger
Thom Verheggen
Joanne Bijleveld
Voor wie?
Dit programma is interessant voor bestuurders, managers, afdelingshoofden, leidinggevenden, teamleiders, coaches, medisch leiders, artsen, medisch of verpleegkundig specialisten of andere professionals die een (project)team aansturen en overige geïnteresseerden in de volgende branches en sectoren: ziekenhuizen, gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, overheid, onderwijs en het bedrijfsleven.
Redenen om hierbij te zijn:
👉 U ontdekt de juiste leidinggevende skills om medewerkers te blijven inspireren
👉 U oefent verschillende technieken om eigenaarschap te creëren
👉 U leert progressie te boeken op een constructieve en positieve manier
Boek cadeau:
Meld u aan en krijg een boek naar keuze cadeau:
- Zet de patiënt op 2 – Zorg voor anderen begint bij jezelf, Niek Van Den Adel
- Superkrachten – Creëer eigenaarschap en laat je organisatie werken, Martine Veeger
- Handboek Eigenaarschap ontwikkelen bij anderen, Frans Wijngaarden
- De oplossingenmachine Van moeten naar willen, Wouter Hart, Thom Verheggen
Deelnemers
over deze masterclass
Bent u klaar voor
sturen op eigenaarschap?
Schrijf u snel en eenvoudig in.
Locatie
Carlton President Hotel
Floraweg 25
3542 DX Utrecht
Routebeschrijving
Tarieven
€ 599,- p.p. excl. btw | Vroegboektarief t/m 1 dec.
€ 699,- p.p. excl. btw | Standaardtarief
€ 499,- p.p. excl. btw | Groepstarief v.a. 3 personen
Ja, ik meld mij aan.
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met leonie.vanhelten@bsl.nl
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden