Wat is een aansprekende manier om een minder populaire boodschap over te brengen? Met welk verhaal neemt u uw medewerkers mee in uw plannen en verbindt u hun verschillende belevingswerelden? Hoe zet u storytelling in binnen uw leiderschap, wat zijn de do’s en don‘ts en hoe voorkomt u dat het een trucje wordt?
Verhalen creëren betrokkenheid
Door het delen van inspirerende verhalen uit de dagelijkse praktijk lukt het u om uw mensen mee te nemen op uw pad en uw teams achter u te scharen. Maar hoe doet u dat op een goede manier? Wanneer raakt, ontroert en motiveert u hen met uw verhaal en dat van uw organisatie?
In deze unieke masterclass leert u technieken om uw verhaal op meesterlijke wijze te vinden, te vormen en te vertellen.
U leert:
- Waarom een goed verhaal meer duidelijk maakt dan een memo, rapport of tabel
- De bouwstenen voor een geloofwaardig en concreet organisatieverhaal
- Hoe u storytellingtechnieken op de juiste manier toepast in de praktijk
- Bouwen aan teamgevoel, trots en welzijn door het delen van verhalen
Meld u vandaag nog aan en leer van onze verhaalmeesters hoe u met de kracht van verhalen uw mensen vasthoudt, inspireert en motiveert.
Informatie
Datum
28 november 2024
Locatie
Van der Valk, Utrecht
Tarief
- Standaardtarief
- € 699,-
- Vroegboektarief
- € 599,-
- Groepstarief (3)
- € 499,-
Programma
Uw bestuur heeft besloten over te stappen op een andere manier van werken en vraagt u dit mee te delen aan uw team. Kort en duidelijk legt u uit wat de bedoeling is, de tekst van de mededeling is beschikbaar en op vergaderingen staat u stil bij de inhoud ervan. U voelt direct weerstand en ziet mensen vermoeid kijken: Weer iets nieuws erbij…
Jan de Vuijst is een meesterlijke verhalenverteller en weet alles over storytelling en de werking van het brein. Hij laat u zien wat goed luisteren naar verhalen en ze geloofwaardig vertellen oplevert in tijden van onrust en onzekerheid.
U leert:
- Wat het effect van krachtige verhalen is en welke toepassingen er zijn
- Technieken om uw verhaal te vormen, en welke ingrediënten daarbij essentieel zijn
- De drie voorwaarden die maken dat verhalen ons raken, zonder dat het een trucje wordt
Ontdek hoe u met verschillende verteltechnieken impact maakt op de werkvloer én daarbuiten. Zodanig dat ook presentaties van jaarcijfers, beleidsstukken of andere ‘droge’ onderwerpen gaan leven met storytelling. Maar dan moet u wel de juiste verteltechnieken beheersen.
U leert:
- Hoe u op een goede, aansprekende manier een boodschap overbrengt
- Welke taal u wel en beter niet kunt gebruiken om te kunnen overtuigen
- Hoe u het organisatieverhaal ‘vertelt zonder dat het zijn oprechtheid verliest
Of het nu gaat om weerstand bij een organisatieverandering of om het binden en boeien van personeel, cliënten en familie, de geloofwaardigheid van verhalen over ‘waarom we dingen doen’ is de grote motiverende factor om hart en ziel voor de zorg te blijven geven. Maar hoe bouwt u een geloofwaardig organisatieverhaal op, waarmee u weerstanden bij uw mensen wegneemt?
U krijgt:
- Praktische voorbeelden hoe u met verhalen zelfs de meest stugge mensen meekrijgt
- Tips hoe u uw eigen, soms emotionele verhaal vertelt en daarbij toch voldoende afstand houdt
- De do’s en dont’s van het inzetten van verhalen in de dagelijkse praktijk
In de waan van de dag, met de focus op doelen, cijfers en resultaten, lopen we onszelf en anderen geregeld voorbij. Dit leidt tot vervreemding, vermindering van het werkplezier met onnodige spanningen en soms zelfs oplopende conflicten tot gevolg. Veel medewerkers vragen zich af: waarom doe ik dit werk eigenlijk?
Om zich echt verbonden te voelen met de organisatie en met elkaar, is het volgens meesterverteller Gabriël Anthonio noodzakelijker dan ooit om stil te staan en op verhaal te komen. Storytelling is daarbij een onderschatte kracht, die als het goed en oprecht wordt ingezet bijdraagt aan meer waardecreatie en betere resultaten.
U leert:
- Welke invloed u heeft als leider door uitnodigend het krachtverhaal in de ander op te roepen
- Hoe u met uw team de kracht van verhalen vertellen kunt ervaren en toepassen
- De principes van verhalen die raken en leiden tot betere samenwerking en resultaten
Voor wie?
Dit programma is interessant voor bestuurders, managers, afdelingshoofden, leidinggevenden, teamleiders, coaches, medisch leiders, artsen, medisch of verpleegkundig specialisten of andere professionals die een (project)team aansturen en overige geïnteresseerden in de volgende branches en sectoren: ziekenhuizen, gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, overheid, onderwijs en het bedrijfsleven.
De masterclass biedt u
- Verschillende verhaaltechnieken en prikkelende perspectieven
- Een wetenschappelijk onderbouwd en tevens praktisch toepasbaar programma
- Inspirerende voorbeelden en inzichten van dé verhaalmeesters van Nederland
- Do’s & don’ts, praktische handvatten en interactieve werkvormen
Hoog gewaardeerd
Deze masterclass wordt beoordeeld met een 8,6!
Tip!
Kom samen met uw collega’s en ontvang €200,- korting p.p. (v.a. 3 personen).
Uniek programma
Het is nu tijd voor verhalen met impact dus mis deze kans niet om van dé verhalen experts te leren.
Deelnemers
over de masterclass Storytelling in leidinggeven
Sprekers
Gabriël Anthonio
Jan de Vuijst
Froukje Weidema
Kjell Lutz
Wilt u ook weten
hoe u met storytelling kunt raken en verbinden?
Schrijf u snel en eenvoudig in
Tarieven
€ 699,- p.p. excl. btw | Standaardtarief
€ 499,- p.p. excl. btw | Groepstarief v.a. 3 personen€ 599,- p.p. excl. btw | Vroegboektarief (1e 30 deelnemers)
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met hellen.dankers@bsl.nl.
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden