Er zijn nog enkele plekken beschikbaar.
Over dit event
U wilt als teammanager dat professionals hun verantwoordelijkheid nemen en elkaar feedback geven, in plaats naar elkaar wijzen en de boel tegenwerken. Door collega’s op een goede manier te confronteren, maakt u ruimte vrij voor betere samenwerking en nieuwe ideeën.
Waarom is aanspreken dan toch zo lastig?
Wanneer kiest u voor welke confrontatiemethode? Hoe doet u dat op een goede manier? En hoe ondersteunt u uw medewerkers hetzelfde te doen zodat u een veilige en open aanspreekcultuur creëert?
Tijdens de masterclass leert u:
- Praktisch toepasbare oplossingen voor een veilige en open aanspreekcultuur
- Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt
- Uw oordeel op te schorten en zuiver te confronteren met behoud van de relatie
- Het feedbackproces in uw team te doorgronden en beïnvloeden
Meld u nu aan voor de masterclass De kracht van confrontatie en leer het innovatief vermogen van uw organisatie te versterken.
Informatie
Masterclass
Datum
11 april 2023
Locatie
Ernst Sillem Hoeve, Den Dolder
Tarief
- Standaardtarief
- € 699,-
- Vroegboektarief
- € 599,-
- Groepstarief (3)
- € 549,-
Sprekers
Jan de Vuijst
Joriene Beks
Froukje Weidema
Kjell Lutz
Voor wie?
Bestuurders, managers, leidinggevenden, professionals en overige geïnteresseerden in de volgende branches en sectoren: gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, politiek, onderwijs en het bedrijfsleven.
Accreditatie
Deze masterclass is geaccrediteerd voor:
- 5 punten door Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN) in de Algemene Scholing Cluster 1, 2 en 3.
- 5 punten door Verpleegkundig Specialisten Register
De masterclass biedt u
- Praktisch toepasbare oplossingen voor een duurzame aanspreekcultuur
- Het feedbackproces in uw team doorgronden en beïnvloeden
- Hoe u het functioneel conflict gebruikt om verandering te veroorzaken
- Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt
Studiebelasting
Het programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
Inclusief
Het boek
De kracht van confrontatie van Jan de Vuijst
Hoog gewaardeerd
Deze masterclass wordt beoordeeld met een 8,4!
‘Deze dag gaf mij de bemoediging om daadwerkelijk te doen wat ik soms zou willen doen, maar niet durf.’ Oud-deelnemer over de masterclass
Deelnemers
over de masterclass De kracht van confrontatie
Programma
Bang niet meer aardig gevonden te worden, angst voor een slechte beoordeling… Geen zin in ruzie… Levert toch niks op…
Slechts enkele verklaringen waarom het zo lastig is voor mensen om elkaar aan te spreken op gedrag. Dus houden we onze mond en praten we liever over dan met anderen. Echter, als er psychologische veiligheid is in een team, dan voelt iedereen zich vrij en veilig om vragen te stellen, zich uit te spreken, anderen aan te spreken, om meningen en fouten te delen en ongevraagd nieuwe ideeën aan te dragen. Maar wat vergt dat van een organisatie, van een team en bovenal van u als leider?
Aan de hand van de vijf kenmerken van psychologische veiligheid laat expert op dat gebied, Joriene Beks, zien hoe u kunt bouwen aan een open en veilige werkomgeving waarin mensen bereid zijn elkaar wél aan te spreken. U leert met welke aanpak en interventies u psychologische veiligheid werkend krijgt in de praktijk en zo creativiteit en autonomie binnen uw team stimuleert.
Gehoord in de wandelgangen: “Gezeur en gezever met die collega’s, daar heb ik dus écht geen zin in….”
Ruis, emotioneel reageren, aannames, praten óver in plaats van mét anderen creëren vaak verstoringen in de samenwerking. Confrontatie, reflectie en feedback zorgen dat de lucht wordt geklaard en er ruimte is voor samenwerking en innovatie. Maar welke vormen van confrontatie of feedback kunt u inzetten om de communicatie en het teamresultaat te stimuleren en vooral vast te houden? En wat is psychologische veiligheid?
Iemand aanspreken of confronteren roept vaak onbewuste patronen op: patronen van harmonie willen bewaren, aardig gevonden willen worden, niet volledig durven laten zien en zeggen wat je wil.
Dialoog-expert Froukje Weidema zegt dat deze patronen ongemerkt in onze taal sluipen en dat zij ons belemmeren uit te spreken wat we precies bedoelen. Zuivere confrontatie, zonder ‘ruis’, zorgt voor onderling vertrouwen, soepele samenwerking en een openhartig werkklimaat.
Tijdens deze interactieve sessie maakt u kennis met de beginselen van ontvankelijk luisteren en suggestievrij vragen stellen.
U leert:
- horen en zien waar weerstanden en irritaties vandaan komen;
- welke rol ‘gelijk willen krijgen’ hierbij speelt;
- uw oordeel op te schorten, waardoor confrontaties zuiver zijn en de relatie behouden blijft.
Er zijn wel 50 manieren om dwars te liggen. En dus ook 50 kansen. Want onder al die vormen van weerstand liggen drijfveren die u kunt benutten om iets moois te creëren.
De vraag is hoe ú hiermee omgaat. Heeft u aandacht voor deze weerstand en drijfveren? Of houdt u vast aan de kaders, doelen en eisen die de organisatie stelt? En wat is de rol van u als manager, hoe kunt u zich bekwamen in ‘confrontatief leiderschap’?
Jan de Vuijst zegt dat we moeten leren ‘ruziemaken’ en de confrontatie aan durven gaan. Hij laat zien wat de rol van psychologische veiligheid hierbij is en hoe iedereen binnen de organisatie daaraan kan bijdragen. U leert op die manier te bouwen aan het vertrouwen van uw medewerkers en weerstand en conflicten tot iets positiefs ombuigen.
Afsluiting van de dag en laatste tips die u mee naar huis kunt nemen
Mogelijkheid om na te praten met andere deelnemers of collega’s.
Bent u klaar voor
KRACHTIG CONFRONTEREN?
Schrijf u snel en eenvoudig in
Tarieven
€ 599,- p.p. btw vrij | Vroegboektarief 1e 30 deelnemers€ 699,- p.p. btw vrij | Standaardtarief
€ 549,- p.p. btw vrij | Groepstarief vanaf 3 deelnemers
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met hellen.dankers@bsl.nl
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden