Wat ‘coronaproof’ nascholen bij ons betekent
Lees hier meer over de maatregelen die wij op de congressen treffen.
Over dit event
U wilt als teammanager dat professionals hun verantwoordelijkheid nemen en elkaar feedback geven, in plaats naar elkaar wijzen en de boel tegenwerken. Door collega’s op een goede manier te confronteren, maakt u ruimte vrij voor betere samenwerking en nieuwe ideeën.
Waarom is aanspreken dan toch zo lastig?
Wanneer kiest u voor welke confrontatiemethode? Hoe doet u dat op een goede manier? En hoe ondersteunt u uw medewerkers hetzelfde te doen zodat u een duurzame aanspreekcultuur creëert?
In deze interactieve en inspirerende masterclass leert u door middel van nieuwe feedbackmethodes en de kracht van confrontatie weerstand en conflicten om te buigen tot iets positiefs en het innovatief vermogen van uw organisatie te versterken.
Tijdens de masterclass leert u:
- Praktisch toepasbare oplossingen voor een duurzame aanspreekcultuur
- Het feedbackproces in uw team doorgronden en beïnvloeden
- Hoe u het functioneel conflict gebruikt om verandering te veroorzaken
- Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt
Meld u nu aan voor de masterclass De Kracht van Confrontatie en leer het innovatief vermogen van uw organisatie te versterken.
Informatie
Masterclass
Datum
30 september 2020
Locatie
De ReeHorst, Ede
Tarief
- Standaardtarief
- € 699,-
- Groepstarief va. 3p
- € 599,-
- 1e 30 deelnemers
- € 599,-
Jan de Vuijst
Gytha Heins
Shirine Moerkerken
Kjell Lutz
Voor wie?
Bestuurders, managers, leidinggevenden, professionals en overige geïnteresseerden in de volgende branches en sectoren: gezondheidszorg, zorg en welzijn, publieke sector, gemeentes, politiek, onderwijs en het bedrijfsleven.
Accreditatie
Deze masterclass is geaccrediteerd voor vijf punten door Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN) in de Algemene Scholing Cluster 1, 2 en 3.
De masterclass biedt u
- Praktisch toepasbare oplossingen voor een duurzame aanspreekcultuur
- Het feedbackproces in uw team doorgronden en beïnvloeden
- Hoe u het functioneel conflict gebruikt om verandering te veroorzaken
- Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt
Studiebelasting
Het programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
Inclusief
Het boek ‘Aanspreken? Gewoon doen!” van Gytha Heins
Hoog gewaardeerd
Deze masterclass wordt beoordeeld met een 8,3!
‘Deze dag gaf mij de bemoediging om daadwerkelijk te doen wat ik soms zou willen doen, maar niet durf’
Oud-deelnemer over de masterclass
Programma
Voorkomen van gezichtsverlies, angst voor een slechte beoordeling, op korte termijn liever de relatie goed willen houden… Slechts enkele verklaringen waarom het bijna onmogelijk is van uw mensen te vragen elkaar aan te spreken op hun gedrag. Maar uiteindelijk willen we wel allemaal dat onze collega’s hun afspraken nakomen en dat iedereen eerlijk zegt wat hij vindt en doet wat-ie zegt.
Het gekke is dat 92% van ons de feedbackregels zo kan opnoemen, maar slechts 20% tevreden is over de resultaten van het gesprek. Een workshop ‘Feedback geven’ is dus niet genoeg. Hoe komt het toch dat we onze mond vol hebben van aanspreken, maar het vrijwel niet doen? En bovenal, hoe lossen we het op?
Gytha Heins legt uit waarom aanspreken veel lastiger is dan we altijd gedacht hebben en geeft u een aantal praktische oplossingen die wel werken, zodat u en uw medewerkers op een andere manier leren elkaar nu wel of vaker op gedrag aan te spreken.
Gehoord in de wandelgangen: “Gezeur en gezever met die collega’s, daar heb ik dus écht geen zin in….”
Ruis, emotioneel reageren, aannames, praten óver in plaats van mét anderen creëren vaak verstoringen in de samenwerking. Confrontatie, reflectie en feedback zorgen dat de lucht wordt geklaard en er ruimte is voor samenwerking en innovatie. Maar welke vormen van confrontatie of feedback kunt u inzetten om de communicatie en het teamresultaat te stimuleren en vooral vast te houden? En wat is psychologische veiligheid?
U wordt geconfronteerd met de ene na de andere hype: u moet ‘ondernemend’ zijn, ‘lean’ en ‘agile’, en ook nog ‘zelforganiserend’ samenwerken in ‘flexibele teams’. Maar hoe kunt u – voorbij de hypes – echt resultaat, zoals betere zorg en beter onderwijs met uw mensen bereiken?
Shirine Moerkerken zegt dat u de verschillen binnen uw organisatie moet benutten om tot werkelijk nieuwe antwoorden te komen. In deze interactieve sessie ervaart u dat conflict in dat kader productief en zelfs leuk kan zijn en leert u hoe u het functioneel conflict gebruikt om verandering te veroorzaken. Shirine helpt u bij:
- het verschil maken in de 1e minuut
- het functioneel maken van disfunctioneel conflict
- het boven tafel halen van stil conflict
- het inzetten van functioneel conflict
- het verduren van de spanning die daarbij ontstaat
Er zijn wel 50 manieren om dwars te liggen. En dus ook 50 kansen. Want onder al die vormen van weerstand liggen drijfveren die u kunt benutten om iets moois te creëren.
De vraag is hoe ú hiermee omgaat. Heeft u aandacht voor deze weerstand en drijfveren? Of houdt u vast aan de kaders, doelen en eisen die de organisatie stelt? En wat is de rol van u als manager, hoe kunt u zich bekwamen in ‘confrontatief leiderschap’?
Jan de Vuijst zegt dat we moeten leren ‘ruziemaken’ en de confrontatie aan durven gaan. Hij laat zien wat de rol van psychologische veiligheid hierbij is en hoe iedereen binnen de organisatie daaraan kan bijdragen. U leert op die manier te bouwen aan het vertrouwen van uw medewerkers en weerstand en conflicten tot iets positiefs ombuigen.
Terugblik op de geleerde lessen van vandaag.
Bent u klaar voor
KRACHTIG CONFRONTEREN?
Schrijf u snel en eenvoudig in.
Tarieven
€ 599,- p.p. Vroegboektarief 1e 30 personen € 699,- p.p. Standaardtarief
€ 599,- p.p. Groepstarief vanaf 3 personen
Kom samen en profiteer van € 100,-groepskorting per persoon!
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met hellen.dankers@bsl.nl
Bekijk onze annuleringsvoorwaarden